top of page
חיפוש

שמתם לב שכשהתינוק שלכם בוכה בתגובה אינסטינקטיבית - אתם נעמדים ומתחילים לזוז?

שמתם לב שכשהתינוק שלכם בוכה בתגובה אינסטינקטיבית - אתם נעמדים ומתחילים לזוז? ועכשיו זה מוכח מדעית - תינוקת נרגעים בעמידה! חוקרים יפנים שבדקו תינוקות מתחת לגיל חצי שנה שנישאו בידיים בעמידה ותנועה גילו שהתינוקות הצליחו להירגע והבכי פסק יחד עם ירידה משמעותית בקצב פעימות הלב שלהם בהשוואה להחזקתם בישיבה. ומה שמדהים שזה משותף לנו ולעוד יונקים אחרים בטבע!

התגובה המרגיעה של עמידה - קשורה להישרדות שלנו - במשך אלפי שנים בני האדם בילו בבריחה מחיות טורפות. כשהתינוק מרגיש שמי שמחזיק אותו מוכן כבר לברוח הוא מרגיש בטוח הרבה יותר. זה מגדיל את סיכויי ההישרדות שלו. אז מגע ותנועה - שילוב מנצח בהרגעת תינוקות ואני משתמשת בו בכל סדנה כשמתחיל בכי מדבק כי לתנועה תפקיד חשוב בהרגעה, ומעבר לזה: התנועה לוקחת חלק בהתפתחות מערכות שונות כמו: מערכת שיווי המשקל , על תפיסת המרחב ועוד. התנועה עוזרת גם להרפיית מתח שמצטבר בגוף. כשאין מספיק תנועה זה יגרום לחוסר שקט ואפילו לקשיים בשינה.. בשונה מחיות אחרות בטבע, שמיד אחרי הלידה כבר מסוגלות לעמוד וללכת, אצל בני אדם התהליך ממושך הרבה יותר..אז עד שהתינוק שלנו יהיה עצמאי הוא זקוק לעזרה : החזקה על הידיים, מנשא, קפיצות על כדור פיזיו, ריקוד משותף, תרגילי מגע ותנועה .. דרך תנועה התינוק יכול לחזק את גופו, אך גם למצוא דרך לשחרר ולהרפות, מה שחשוב לא פחות

מוזמנים לצפות בסרטון שממחיש את זה כל כך יפה - קישור בתגובה הראשונה ואם אתם רוצים ללמוד דרכים נוספות - מוזמנים לבקר בבית הספר הדיגיטלי שלי - בקורס להרגעת תינוקות.

346 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page