top of page
חיפוש

על תינוקות ואור

ל תינוקות ואור הכנתי עבורכם כמה המלצות ליחסים של התינוק שלכם עם אור וחושך - יחסים שמשפיעים בעיקר על השינה המיוחלת כל כך.. השחקן הראשי במערכת היחסים הזו הוא המלטונין - אותו הורמון שאחראי על השראת שינה. רמת המלטונין עולה ככל שהתינוק גדל - אצל תינוקות קטנטנים הוא מופרש בכמות מועטה מאד ורק לקראת גיל חצי שנה הוא מתחיל להיות פעיל באופן כזה שיאפשר שנת לילה ארוכה יותר. המלטונין מופרש בכמות קטנה במהלך היום וההפרשה שלו מתגברת עם החשיכה - ממש יחד עם שקיעת השמש. היא מגיעה לשיא בין 12 ל2 בלילה ולכן רוב התינוקות ישנו את שנת הלילה העמוקה יותר בשעות האלו ואח"כ השינה עלולה להיות קטועה יותר.

אז מה לעשות כדי לעודד את הפרשת המלטונין? הרבה חשיפה לאור בשעות היום - גם בחורף - התלבשו היטב וצאו לטיול בחוץ - אויר צח ואור שמש רק יעשו טוב!. מחקרים מראים כי חשיפה לאור יום בחודשים הראשונים לחיים מסייעת לתינוקות רכים לפתח שעון ביולוגי ולהבחין בין היום ללילה. תכננו את שעות אחה"צ כך שכבר בשעות הערב המוקדמות תהיו פנויים להתחיל בטקס השינה - אפילו ב17.30 =18.00. (שימו לב שלקראת 17.00 כבר חשוך ומבחינת התינוק שלנו טקס הלילה טוב בהחלט יכול להתחיל בשעות האלו כדי שעד 19.00 יצליח להירדם)

ופחות: חשיפה לאור מלאכותי בבית משעות הערב המוקדמות - ממליצה להיכנס לאווירה רגועה כשהאורות עמומים גם במהלך שנת היום - השתדלו להשרות אווירת שינה עם החשכת החדר וגם כשמתעוררים בלילה - השתדלו לא להדליק אור ולהתנהל עד כמה שאפשר עם מנורת לילה חלשה או בעזרת האור מהמסדרון פחות חשיפה למסכים - טלוויזיה או האור מהטלפון ן הנייד (פוסט חשוב על תינוקות ומסכים בקרוב) פחות פעילות ממריצה ומעוררת - גם אם אבא ממש עכשיו הגיע מהעבודה ומאדדד התגעגע שימו לב לנסות להימנע ממצב של עייפות יתר שיגביר הורמונים של סטרס שעלולים לעכב את הפרשת המלטונין.

מאחלת לכם שינה נעימה, חג שמח והמון אור עוד טיפים לשינה וסדר יום - בקורס הדיגטלי שלי #לינקבביו

53 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page