top of page
חיפוש

על הליכונים וג'אמפרים

את הפוסט הזה אני מקדישה לנעם, חברת הקהילה שלנו שאוהבת לחקור ולהעמיק בכל מה שקשור להתפתחות תמר המתוקה והתייעצה איתנו לגבי הליכון ישיבה אחרי שראתה משפיענית אינסטגרם ששיתפה תמונה של התינוקת שלה במתקן כזה.



התינוקת של המשפיענית נראית כל כך מאושרת מרוכזת ונהנית במתקן הזה וזה כל כך משכנע😊

וגם ליצרני הצעצועים יש הבטחות מפתות לגבי המתקן הזה:

שימו לב מה מבטיחים באתר שמוכר את אחד הג'אמפרים הפופולאריים:

ג׳אמפר מלא בגירויים המפתחים את שכלם של ילדכם. הג׳אמפר מאפשר לילד להסתובב ולהנות משלל המשחקים שבתוכו. הוא יפתח את היכולת המוזיקלית שלו ואת כישורי השפה ואפילו כתוב: ביטוי ב-3 שפות! לקחתי את זה מאתר מאד פופולארי שאתם בוודאי מכירים ורוכשים דרכו.

יש להם יכולת שכנוע טובה ויש אמהות שמאמינות שיהיו אימהות טובות יותר אם רק יקנו לבייבי שלהן את זה ובטוחות שהתינוק שלהם יהיה מאושר יותר מפותח יותר ויעסיק את עצמו אם רק יקנו לו את המוצר הזה

סה"כ זה נראה מקסים!

אתגר לעמידה, חרוזים ולחצנים לפיתוח מוטוריקה עדינה, מקום נוח לבקבוק וזה צבעוני ויפה ומבטיחה לכם שאם תתנו לתינוק שלכם להיכנס לזה הוא כל כך יתלהב!

אבל – שאלה: האם הייתם רצים מרתון לפני שרצתם 100 מטר? בטוחה שלא.

כך בדיוק ההליכון הזה – מאלץ את התינוק לעשות משהו שהוא עדיין לא יכול לעשות בעצמו לפני שהגוף מוכן – השלד,המפרקים, השרירים עדיין לא מוכנים לעמידה, ועוד לא דיברנו על מערכת שיווי המשקל שלא התנסתה בעצמה באיזון.

העמידה היא לרוב על קצות האצבעות וכך אנחנו מגדילים את הסיכון להליכה על קצות האצבעות בשלב ההליכה העצמאית.

המגש הגדול מסתיר את שדה הראייה – קשר עין רגל הוא חשוב תמיד ובעיקר בראשית העמידה וההליכה!

ההליכון והג'אמפר מעודדים הפעלה של שרירים שאינם בהכרח זהים לאלה המשמשים להליכה, ולכן אלה עלולים לעכב את ההליכה העצמאית.

יכולת הקפיצה תתפתח לקראת גיל שנתיים – בוודאי שלא אצל תינוק בן 6 חודשים כמו שכתוב בהוראות היצרן. בגיל 6 חודשים אין בשלות לעמידה ובוודאי שלא לקפיצה! תינוקות שמבלים יותר מדי זמן במתקנים כאלה עלולים לאחר בהתפתחות: זמן ממושך בטרמפולינות, סלקל,מושבים, נדנדות -בא על חשבון זמן רצפה כל כך חשוב. והכי חשוב - הם מחוץ לחוק ונאסרים במדינות רבות כי זה מפגע ביטחותי של ממש שאחראי על אחוז ניכר של פגיעות ראש אצל ילדים. ולצערי בישראל ממשיכים למכור הליכונים כאלה. וגילוי נאות: גם אני כאמא צעירה התלהבתי ורכשתי כזה הליכון - שיתפתי את זה בפוסט שכתבתי לא מזמן :) ואם אתם מכירים הורים שהמידע הזה יכול לעזור להם - מוזמנים לשלוח להם את המידע :) כי הלוואי שמישהו היה שולח לי :) שלכם , שלומית


179 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page